Logitech chce wchłonąć LifeSize

0

Logitech planuje przejąć za 405 milionów dolarów Life Size, producenta systemów wideokonferencyjnych. Life Size tworzyłby osobny dział firmy Logitech, zachowując swoją główną siedzibę w Austin.

Life Size to jeden z ciekawszych graczy na rynku systemów wideokonferencyjnych. Firma została założona zaledwie sześć lat temu , co nie przeszkodziło jej w dynamicznym wejściu na rynek. Producent ma 90 tysięcy klientów w 80 krajach świata, wśród których znajdują się zarówno małe i średnie firmy, jak i placówki służby zdrowia czy instytucje rządowe.

Life Size swój sukces zawdzięcza, m.in. polityce cenowej. W ofercie producenta znajdują się systemy HD w cenie nie przekraczającej 10 tysięcy dolarów. Niedawno firma zaprezentowała system LifeSize Passport. Zdaniem analityków cena produktu, około 2,5 tysiąca dolarów, pozwoli dotrzeć z systemami HD do szerokiego grona odbiorców. W tym roku przychody LifeSize wyniosą około 90 milionów dolarów, a w przyszłym mogą wzrosnąć o 40-60 %.

Logitech jest światowym liderem na rynku peryferiów komputerowych. Firma posiada w swoim portfolio m.in. kamery internetowe. Warto przypomnieć, że w październiku ubiegłego roku Logitech kupił za 30 milionów dolarów spółkę SightSpeed, oferującą usługi wideorozmów oraz wideochatu zarówno dla biznesmenów, jak i odbiorców indywidualnych.

„Spodziewamy się, że akwizycja pozwoli naszej firmie wzmocnić pozycję lidera w komunikacji wideo realizowanej przez użytkowników desktopów. Wspólnie z LifeSize możemy sprawić, że przesyłanie wysokiej jakości obrazu w rozdzielczości HD, stanie się zjawiskiem tak powszechnym jak rozmowy telefoniczne, dotyczy to w równym stopniu użytkowników korporacyjnych, jak i domowych” – mówi Gerald P. Quindlen, prezes firmy Logitech.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ