Kryzys na globalnym rynku PBX

0

Rynek systemów PBX przeżywa trudny okres. Trzeci kwartał bieżącego roku nie przyniósł zasadniczej poprawy.

W III kwartale bieżącego roku wartość globalnego rynku PBX, obejmującego systemy TDM, hybrydowe oraz IP wyniosła 1,9 mld USD – informuje agencja badawcza Infonetics Research. To oznacza 5 procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim kwartałem. Identyczny wzrost w ujęciu kwartalnym odnotowano na rynku oprogramowania do zunifikowanej komunikacji. Warto jednak zaznaczyć, że w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego sprzedaż systemów PBX skurczyła się o 8 procent.
Żaden z regionów geograficznych nie może pochwalić się wzrostem sprzedaży rok do roku, ale większość, poza Ameryką Północną, zwiększyło przychody w porównaniu z drugim kwartałem 2013 roku.

IP PBX/PBX rynek

– To bardzo trudny rok dla producentów systemów PBX. Ceny urządzeń spadają, a popyt pozostaje praktycznie na niezmienionym poziomie. 5 procentowy wzrost sprzedaży w ujęciu kwartalnym, to za mało, aby mówić o wyjściu z kryzysu. Właściciele firm są bardzo konserwatywni, jeśli chodzi o wydatki na systemy telefonii korporacyjnej. Zdecydowana większość bazuje na istniejących rozwiązaniach – tłumaczy Diane Myers z Infonetics Research.
Liderem rynku PBX pod względem wartości sprzedaży, już od dziewięciu kwartałów, jest firma Cisco. Dalsze pozycję zajmują Avaya, Nec oraz Unify (wcześniej Siemens Enterprise Communications). Natomiast palma pierwszeństwa w segmencie oprogramowania do zunifikowanej komunikacji należy do Microsoftu. Koncern z Redmond kontroluje 49 procent światowego rynku.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ