HP pomogło Dream Works

0

Firma HP została wybrana przez wytwórnię DreamWorks na dostawcę technologii do produkcji filmu „Krudowie”, który wchodzi do polskich kin w najbliższy piątek.

Akcja tego animowanego filmu przygodowego rozgrywa się w czasach prehistorycznych, ale wykorzystana do jego produkcji technologia przekraczająca granice nowoczesnej wizualizacji sprawia, że w żadnej mierze nie można go nazwać archaicznym.

Wykorzystując zasoby techniczne HP, wytwórnia DreamWorks Animation wprowadziła w tej rodzinnej komedii niezwykle zaawansowaną grafikę. Infrastruktura konwergentna HP, obejmująca serwery, pamięć masową, rozwiązania sieciowe, usługi, oprogramowanie do zarządzania i stacje robocze, a także drukarki HP i rozwiązania do cyfrowego generowania grafiki, stanowiły bazę do realizacji artystycznej wizji filmu.

„Nowoczesna produkcja cyfrowa wymaga ogromnej mocy obliczeniowej i dobrze zorganizowanej współpracy naszych studiów” — powiedział Derek Chan, dyrektor ds. globalnych operacji technicznych w firmie DreamWorks Animation. „Infrastruktura konwergentna HP gwarantuje naszym twórcom filmowym dostęp do zasobów technicznych niezbędnych do realizacji kreatywnych pomysłów i prezentowania widzom wspaniałych filmów”.

W trakcie produkcji filmu „Krudowie” stworzenie obrazów na podstawie modeli trójwymiarowych wymagało ponad 80 milionów godzin renderowania. Aby ożywić takie postacie, jak Grug (nadopiekuńczy ojciec) i Eep (jego zbuntowana nastoletnia córka), DreamWorks Animation wykorzystała serwery HP ProLiant oraz ofertę HP Enterprise Services w farmach serwerów renderujących w czterech ośrodkach — Glendale i Redwood City w Kalifornii, Las Vegas oraz Bangalore w Indiach.

Do tworzenia egzotycznych postaci i zróżnicowanych krajobrazów, po których porusza się rodzina Krudów, twórcy z DreamWorks Animation wykorzystali stacje robocze HP Z820 i Z800. Stacja robocza HP Z820, wyposażona w dwa procesory Intel Xeon, jest nawet o 50% szybsza od poprzedniego modelu, co umożliwia twórcom pracę w interaktywnym środowisku nad dużymi, złożonymi scenami, obejmującymi wiele ujęć, postaci i sekwencji.

Z kolei oprogramowanie HP Remote Graphics Software, umożliwiło artystom w studiach w Glendale, Redwood City i Bangalore wspólną pracę w czasie rzeczywistym nad jednym obrazem wyświetlanym na pulpicie.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ