Aastra 5000 w nowej odsłonie

0

Aastra Technologies, lider na rynku komunikacji dla firm, udostępnia wersję 5000.2 modelu Aastra 5000. Najnowsza wersja serwera komunikacyjnego kładzie nacisk na cztery podstawowe zagadnienia: otwartość, wirtualizację, mobilność i pracę grupową.

Platforma komunikacyjna Aastra 5000 została opracowana z myślą o dużych firmach. System umożliwia obsługę od 500 do 150 000 użytkowników, integrację protokołu SIP i administrowanie za pomocą zwykłej przeglądarki internetowej.Producent w odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania i tendencje wprowadza nową wersję, przeznaczoną jednocześnie dla dużych, jak i małych oraz średnich firm o większej liczbie lokalizacji. Uwzględnia ona w szczególności wymagania firm w zakresie wydajności i skuteczności, jak również elastyczności rozbudowy.

Serwer komunikacyjny Aastra 5000 od samego początku wykorzystuje architekturę Linux i interfejs SIP Trunk. Aastra 5000.2 jeszcze lepiej integruje się z protokołem SIP. Terminale SIP podłączone do tego rozwiązania mają teraz taką samą funkcjonalność, jak terminale IP: gwarantują możliwość nadzoru, interkom, dowolne przydzielanie miejsc pracy, konwergencję telefonii stacjonarnej i mobilnej itd.

Otwartość platformy Aastra 5000 powoduje, że współdziała ona z architekturą HP ProCurve. Współpraca między Aastrą i HP ProCurve pozwala na całkowitą integrację aplikacji telefonii IP z infrastrukturą sieci przewodowej lub bezprzewodowej. Jej rozbudowa jest wówczas uproszczona, przy niższym całkowitym koszcie utrzymania (TCO).

Wirtualizacja

Rozwiązanie Aastra 5000 oferowało od początku kilka poziomów bezpieczeństwa, pozwalających na wirtualizację programu do obsługi połączeń telefonicznych. Redundancja przestrzenna umożliwia automatyczne przełączanie połączeń w przypadku awarii serwerów, bądź ponowne przyłączenie zdalnych terminali IP do lokalnych serwerów zapasowych. „Wersja 5000.2 idzie jeszcze dalej, integrując się ze zwirtualizowaną architekturą centrów obliczeniowych, na przykład typu VMware. Aastra spełnia w ten sposób oczekiwania firm w zakresie optymalizacji i zmniejszenia ilości serwerów fizycznych, jak również w zakresie planu ciągłości działania.” – dodaje Robert Juszczyk, prezes zarządu MCX Telecom 2.

Mobilność

Aastra 5000 zwiększa możliwości firm w zakresie mobilności, zarówno jeśli chodzi o wewnętrzne potrzeby przedsiębiorstw, pracę zdalną, jak też mobilną. Dzięki nowemu rozwiązaniu służącemu do konwergencji telefonii stacjonarnej i mobilnej o nazwie Aastra Mobile Client (AMC), smartfon staje się jedynym terminalem użytkownika. Aplikacja AMC, współpracująca ze smartfonami wyposażonymi w system operacyjny Symbian, Android, jak również z urządzeniami iPhone i Blackberry, pozwala dysponować na mobilnym terminalu tylko jednym numerem, o takich samych funkcjach, jak klasyczny terminal: dostęp do książki telefonicznej firmy oraz do poczty elektronicznej, identyfikowanie dzwoniącego itd. Używając terminalu typu bi-mode, można nawet rozpocząć rozmowę w sieci WiFi w pomieszczeniach firmy i kontynuować ją poza firmą w sieci GSM.

Z kolei DECT IP nabiera nowego wymiaru wraz z możliwością 6-krotnie zwiększonego pokrycia radiowego. Aastra 5000 może od teraz zarządzać architekturą DECT IP dla aż 1 700 końcówek oraz przeszło 4 500 terminali, odpowiadając w ten sposób na potrzeby dużych instytucji, takich jak szpitale, lotniska, itd. Serwer rozprowadzania alarmu Aastra 7900 został dodatkowo wyposażony w funkcję geolokalizacji, dostosowaną w szczególności do potrzeb zakładów przemysłowych lub placówek leczniczych, chcących lokalizować swoich pracowników w pilnych sytuacjach.

Platforma Aastra 5000 dostępna jest w ofercie firmy MCX Telecom 2, integratora rozwiązań telekomunikacyjnych i wyłącznego partnera Aastra Technologies w Polsce.

Wojciech Urbanek

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ