7 powodów, dla których warto wybrać komunikację w chmurze

0

Chociaż cloud computing jest obecnie topowym tematem w mediach, podstawy tej koncepcji powstały już w 1960 roku. Właściwie pojęcie chmury odnosi się do informatycznego modelu, umożliwiającego wygodny dostęp na żądanie do wspólnej puli zasobów obliczeniowych, umiejscowionych w centrum danych.

Chmura nie funkcjonuje już tylko w tradycyjnym IT – wkroczyła do obszaru komunikacji. Koncepcja cloud communications nie różni się bardzo od cloud computing. Posiada te same zalety, oferując dostęp na żądanie do aplikacji komunikacyjnych, takich jak transmisja głosu, wideo i Unified Communications.

Jest jedna istotna różnica. W przeciwieństwie do wielu tradycyjnych usług cloud computing (takich jak przechowywanie danych), komunikacja w chmurze musi być realizowana w czasie rzeczywistym. Komputery tolerują nieznaczne opóźnienia – ludzie nie. Choć każdy może zaczekać kilka sekund na załadowanie się strony internetowej, to tego rodzaju opóźnienie podczas rozmowy jest niedopuszczalne. Usługodawcy telekomunikacyjni zdają sobie z tego sprawę i są znacznie bardziej wyczuleni na takie zakłócenia niż zwykli dostawcy IT.

Oto siedem powodów, dla których warto wybrać biznesowe rozwiązania komunikacyjne w chmurze:

1.Chmura jest dostępna zawsze i wszędzie

Uniwersalna łączność jest kluczem, a aplikacje dostarczane są do komputera PC, laptopa, tabletu, telefonu stacjonarnego, komórkowego lub smartfonu kiedykolwiek i gdziekolwiek są potrzebne. Oznacza to, że pracownicy mogą połączyć się wybraną przez nich aplikacją komunikacyjną – niezależnie czy to będzie głos, konferencja internetowa czy komunikator – z niemal dowolnego urządzenia, w każdej sieci i w każdym miejscu.

2.Otrzymujesz dostęp do technologii korporacyjnej bez względu na wielkość organizacji

Cloud communications oferuje mniejszym firmom dostęp do dokładnie tej samej technologii i tych samych aplikacji, z których korzystają największe organizacje. Z jedną jednak różnicą – przedsiębiorstwo nie włada całym systemem, a więc nie musi zarządzać, utrzymywać, integrować i modernizować całej infrastruktury IT. Nie musi też ponosić kosztów eksploatacji własnych centrów danych.

3.Chmura to wyższy poziom bezpieczeństwa i niezawodności

Ponieważ usługi chmury publicznej są konsolidowane i przechowywane w bezpiecznych centrach danych usługodawców, mniejsze i średnie firmy mogą korzystać z na ogół znacznie wyższego poziomu bezpieczeństwa i niezawodności, niż mogłyby zapewnić sobie samodzielnie.

4.Płacisz tylko za to, czego używasz

Firmy korzystające z usług w chmurze publicznej płacą tylko za to, czego używają, i ani grosza więcej. Rezultatem jest bardziej elastyczne, często bardziej przewidywalne i zawsze bardziej opłacalne środowisko komunikacyjne.

5.Ostro tniesz koszty całkowite

Redukcja kosztów jest ważnym czynnikiem sukcesu rozwiązań w chmurze. Można uniknąć uciążliwych wyzwań finansowych, czasowych i zasobowych poprzez wyeliminowanie wielu problemów związanych z tradycyjnym wdrożeniem telefonii PABX – od planowania instalacji, przez szkolenia i utrzymanie wsparcia technicznego, aż po regularne aktualizacje czy odzyskiwanie danych po awarii.

6.Chmura poprawia wydajność biznesu

Poprzez przyjęcie ujednoliconej komunikacji w chmurze pracownicy będą bardziej mobilni, mogąc lepiej i wydajniej współpracować. Lepsza komunikacja zaowocuje szybszym, bardziej świadomym podejmowaniem decyzji. Pracownicy jako zespół będą bardziej dostępni i elastyczni – nawet gdy będą mieli do czynienia z pytaniami zadawanymi poprzez media społecznościowe. Tym samym poprawi się obsługa klienta.

7. W przyszłości najważniejsza będzie komunikacja

Wraz z rozwijającą się w szybkim tempie technologią, sieć komunikacyjna musi być coraz sprawniejsza i lepiej spełniać rosnące wymagania biznesu, pracowników i klientów. Przeprowadzka do chmury pomoże firmie zyskać większą mobilność, lepszą współpracę społecznościową, bezpieczeństwo i redukcję kosztów. Organizacja nie będzie już bowiem ograniczona przez nieelastyczną i często przestarzałą infrastrukturę IT.

Martin Northend, autor tekstu, jest dyrektorem marketingu dla rozwiązań OpenScape Cloud w Siemens Enterprise Communications.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ