Maleje zaufanie do urządzeń elektronicznych

0

Badania ponad 10 000 konsumentów z 21 krajów, które przeprowadziła międzynarodowa grupa badawcza Ipsos na zlecenie Lexmark International, wykazują spadek zaufania do jakości produktów elektronicznych.

78% osób, które wzięły udział w badaniu nie oczekuje od swoich urządzeń elektroniki użytkowej żywotności dłuższej niż 5 lat, a 60% życzyłoby sobie, aby były one wykonane z lepszej jakości materiałów.

Mimo że zaufanie do jakości i trwałości produktów nowych technologii, telefonów komórkowych, laptopów, aparatów cyfrowych, drukarek etc. jest wciąż na niskim poziomie, większość respondentów (83%) stwierdziła, że mieliby więcej zaufania do urządzeń z dłuższym okresem gwarancji. 40% ankietowanych wskazało przedłużoną gwarancję jako najlepszy sposób na przekonanie ich do jakości danej technologii.

Wnioski z badania

  • Zaledwie 2% respondentów utożsamia wysoką cenę elektroniki z jej trwałością
  • 24% respondentów nie deklaruje przywiązania do jednej marki i zmienia ją, jeśli okaże się zawodna
  • Kobiety oczekują większej trwałości sprzętu elektronicznego niż mężczyźni

67% badanych czuje się winna, gdy pozbywa się urządzeń elektronicznych, ale blisko połowa (48%) przyznaje, że raczej pozbędzie się urządzenia, którego gwarancja się skończyła niż będzie je naprawiać. Konsekwencją takiego działania będzie wzrost ilości e-odpadów.

Mieszkańcy Północnej Ameryki, Australii i Europy Zachodniej są bardziej skłonni pozbyć się niesprawnego urządzenia, którego nie obejmuje już gwarancja. Tymczasem mieszkańcy Wschodniej Europy, Środkowego Wschodu, Afryki, Azji i Południowej Ameryki są skłonni do naprawiania urządzeń elektronicznych, których okres gwarancji minął.

Zachowania europejskich konsumentów

  • Mieszkańcy krajów Skandynawii są bardziej skłonni wymienić uszkodzone urządzenie, którego okres gwarancji minął – w szczególności Duńczycy (67%) i Norwegowie (65%)
  • Mieszkańcy Europy Wschodniej skłaniają się ku naprawie uszkodzonych urządzeń nieobjętych już gwarancją – w szczególności Rumuni (61%) i Polacy (60%)
  • Norwegowie to najbardziej zagorzali zwolennicy gwarancji, 57% z nich poszukuje przedłużonej gwarancji, którą traktują jako dowód wysokiej jakości produktu
Badanie zostało przeprowadzone 12 marca – 6 kwietnia 2009 r. na próbie 10 507 osób w 21 krajach, takich jak: Austria, Kanada, Dania, USA, Francja, Australia, Niemcy, Brazylia, Włochy, Chiny, Holandia, Meksyk, Norwegia, Rosja, Polska, Południowa Afryka, Rumunia, Turcja, Hiszpania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania. W każdym kraju było co najmniej 500 respondentów pochodzących z grupy docelowej.
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ