Konkurs na ekologiczny dom przyszłości

0

Firma GE rozpoczęła nową edycję konkursu „ecomagination Challenge: Powering the Grid”. Tym razem poszukiwane są innowacyjne pomysły na zwiększenie efektywności wykorzystania energii w gospodarstwach domowych.

Nowa edycja konkursu odbywa się pod nazwą „ecomagination Challenge: Powering Your Home”. Pula nagród wynosi 200 mln USD, a autorzy pięciu najlepszych pomysłów otrzymają po 100 tys. USD.

Organizatorzy globalnego konkursu zaprosili technologów, przedsiębiorców i początkujące firmy do przedstawiania swoich najlepszych pomysłów oraz wspólnego zaangażowania się w budowę i udoskonalanie „ekologicznego domu przyszłości”.

Konkurs stanowi część strategii GE „ecomagination” i jest globalną inicjatywą mającą zachęcić do tworzenia nowatorskich technologii związanych z czystą energią oraz pomóc w sfinansowaniu najbardziej obiecujących pomysłów.

Zgłoszone projekty będą oceniane w dwóch kategoriach związanych z „ekologicznym domem”. Pierwsza z nich dotyczy sprawności energetycznej i obejmuje oprogramowanie do zarządzania energią, sprzęt AGD i systemy klimatyzacyjne, druga – energii odnawialnej, tj. słonecznej, wiatrowej, wodnej oraz pozyskiwanej z biomasy.

Do poprzedniej edycji konkursu zgłoszono około 4000 pomysłów, z czego ponad 1100 dotyczyło efektywnego wykorzystania energii w domu. W obecnym etapie pomysły te zostaną ponownie przeanalizowane, a uczestnicy zachęceni do przedstawienia nowych inicjatyw lub ulepszenia istniejących. Wszystkie firmy i osoby prywatne mogą nadsyłać zgłoszenia do 1 marca 2011 r. za pomocą strony www.ecomagination.com/challenge.

W skład jury wchodzą wybitni naukowcy, przedstawiciele kadry zarządzającej GE oraz grupa uczestników poprzedniego etapu, którzy zgodzili się pełnić funkcję Liderów Społeczności Konkursu.

– W poprzedniej edycji konkursu zgłoszono tysiące pomysłów, które ułatwią zbudowanie sieci energetycznej nowej generacji. Duża liczba propozycji dotyczyła sposobu wykorzystywania energii, co pozwoliło nam inaczej spojrzeć na problem jej zużycia przez użytkowników indywidualnych oraz skupić się na innowacjach, które przyniosą im bezpośrednie korzyści – powiedział Beth Comstock, dyrektor ds. marketingu i wiceprezes GE.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ