Urzędy i bezpieczeństwo danych

0

Firma BOSSG Data Security przeprowadziła badanie wśród przedstawicieli administracji publicznej i służb bezpieczeństwa. Ich wyniki budzą niepokój. Tylko połowa badanych instytucji korzysta z usług bezpiecznego niszczenia danych na nośnikach elektronicznych po okresie ich użytkowania.

Program Informatyzacji Państwa określa priorytety w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz wyznacza kierunki rozwoju systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych. Wpływa to na liczbę danych osobowych gromadzonych i przetwarzanych elektronicznie przez urzędy. Instytucje są zobowiązane do odpowiedniej ochrony zasobów cyfrowych. Dotyczy to również ostatniego etapu ich przetwarzania, czyli niszczeniu zużytych lub zepsutych nośników danych.

Z przeprowadzonej przez BOSSG Data Security ankiety wynika, że jedynie połowa instytucji publicznych korzysta z usług bezpiecznego niszczenia danych z nośników elektronicznych takich jak dyski twarde, dyskietki czy płyty CD/DVD. Co zatem dzieje się z wycofywanymi z użycia nośnikami, na których zapisane były nasze dane? Część instytucji, nie wiedząc jak właściwie z nimi postąpić, po prostu przechowuje je w swoich magazynach – mówi Paweł Markowski, prezes BOSSG Data Security. Nie oznacza to jednak, że kwestia bezpiecznego niszczenia danych nie jest dla polskich instytucji ważna – aż 90% badanych uznało, że jest to istotny problem, a jedynie 2%, że nie.

Badania pokazują, najważniejszym kryterium decydującym o wyborze usługodawcy jest możliwość niszczenia danych w siedzibie instytucji. Tak uważa 75% uczestników badania. Na drugim miejscu znajduje się bezpieczeństwo niszczenia – 62% respondentów. Na trzecim miejscu znajduje się kryterium ceny, a na ostatnim możliwość obserwacji procesu niszczenia.

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ