Czego naprawdę się boimy?

0

Czy przeciętny użytkownik sieci boi się także o bezpieczeństwo cyfrowego życia? Tak. Co więcej – powinien. Jednak wiele osób nie robi wystarczająco dużo, by chronić się przed niebezpieczeństwami. 7 na 10 osób czuje się bezpośrednio odpowiedzialnych za bezpieczeństwo swoich rodzin online.

Według danych Trend Micro :

  • 7 na 10 osób czuje się bezpośrednio odpowiedzialnych za bezpieczeństwo swoich rodzin w sieci, ale tylko 4 osoby na 10 wiedzą, co robić, by chronić swoich najbliższych.
  • boimy się tego, że nasza aktywność online może być śledzona przez innych. 1 na 2 osoby jest zaniepokojona liczbą prywatnych informacji dostępnych na kontach w social media
  • co sekundę pojawia się jedno zagrożenie. 1 na 4 osoby doświadczyła ataku hakerów na konto e-mail. 14% doświadczyło ataku na konta w social media
  • boimy się utraty naszych cyfrowych wspomnień. 68% z nas załamałoby się w przypadku utraty wszystkich plików z komputera
  • boimy się o bezpieczeństwo najmłodszych. 71% wyraża obawy związane z umieszczaniem przez dzieci treści w sieci

Czy robimy wszystko, by zadbać o bezpieczeństwo nasze i naszych najbliższych? Statystyki dowodzą, że raczej nie:

  • 60% z nas udostępnia w sieci takie informacje, jak data urodzin/dane członków rodziny
  • 43% badanych nie zmienia ustawień prywatności
  • 6% zaakceptuje zaproszenie do grona znajomych otrzymane od nieznanej osoby
  • tylko 32% regularnie odwiedza profile swoich dzieci w mediach społecznościowych

„Użytkownicy sieci boją się wielu rzeczy. Jednak jednocześnie często postępują bardzo lekkomyślnie. Kilka przykładów: 1 na 4 osoby używa tych samych lub nieznacznie zmodyfikowanych haseł w przypadku wszystkich kont online, a prawie 1 na 5 osób klika w linki otrzymane z nieznanych źródeł. Żeby przezwyciężyć obawy związane z bezpieczeństwem online warto zastosować się do kilku prostych, praktycznych wskazówek”– mówi Rik Ferguson, Dyrektor ds. komunikacji i badań nad bezpieczeństwem w Trend Micro.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ