Unified Communication – to już było. Jaka może być przyszłość komunikacji biznesowej

0

Firmy coraz częściej korzystają z rozwiązań chmurowych, a pracownicy chętnie sięgają po nowe metody pracy grupowej. To główne czynniki, które napędzają zmiany na rynku systemów komunikacji zunifikowanej (UC). Producenci reagują na zmieniające się potrzeby klientów i wprowadzają do oferty nowe technologie, które umożliwiają budowanie miejsc pracy przyszłości.

Partnerem bloga jest firma innovaphone.

Od kilku lat wiele organizacji podejmuje się cyfrowej transformacji, aby zwiększyć produktywność i efektywność. Teraz te inicjatywy zaczynają przynosić pozytywne efekty. Wdrożenia chmurowe idą w parze z cyfrową transformacją, ale wiele firmy dostrzega, że optymalnym wyborem są rozwiązania hybrydowe. Takie środowiska będę najpopularniejszą opcją w kilku nadchodzących latach.

Nowe drogi komunikacji
Według ocen ekspertów połączenie konferencyjne głosowe i wideo stanowią już ok. 40% połączeń biznesowych. Producenci oferują też coraz więcej rozwiązań działających na bazie przeglądarek internetowych oraz wbudowanych w różne aplikacji, czego przykładem są wbudowane funkcje chatu. W efekcie różne prywatne aplikacje użytkowników będą odgrywać coraz większą rolę w komunikacji biznesowej i takie wbudowane kanały komunikacji będą wypierać połączenia telefoniczne.

Nowoczesne i przyszłe systemy komunikacyjne muszą być w stanie łączyć wszystkie obszary, na przykład za pomocą aplikacji. Dlatego aplikacje muszą być dostępne wszędzie i na wszystkich urządzeniach, a to jest możliwe do zrealizowania, np. przez wdrożenie standardów takich, jak WebRTC, czyli działających na bazie przeglądarek internetowych. Dodatkowo przejście na technologie komunikacyjne bazujące w całości na protokole IP i digitalizacja usprawniają komunikację i powodują, że pracownicy mogą być stale ze sobą połączeni. Jednocześnie trzeba pamiętać, że tak powszechne systemy wymagają dojrzałych i przemyślanych zabezpieczeń (np. DTLS-SRTP czy reverse proxy).

Przykładem nowej klasy rozwiązań komunikacyjnych są produkty, które zamierza wkrótce wprowadzić do oferty firma innovaphone: App Platform (obecnie w wersji beta V13r1) oraz Client myApps. Nowa wersja App Platform oferuje innowacyjne uniwersalne środowisko pracy i komunikacji. App Platform to podstawa, m.in. dla nowego Client myApps.

Jest to uniwersalne narzędzie do codziennej pracy i komunikacji, działające w przeglądarce internetowej, a więc całkowicie niezależne od urządzeń końcowych. W jednym interfejsie zintegrowano różne możliwości: połączenia telefoniczne i konferencyjne z wideo, czat, narzędzia do pracy grupowej, Presence i inne. Platformę myApps można rozszerzać o dowolne aplikacje (zbudowane na tę platformę), dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z dodatkowych funkcji, które są im potrzebne.

Miesiąc bezpiecznej i szybkiej komunikacji

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ