Rola systemów UC w cyfrowej transformacji

0

Od kilku lat praca grupowa, mobilność i chmura mają najwyższy priorytet w działach IT. Jednak do niedawna małe i średnie firmy postrzegały te technologie jako oddzielne rozwiązania, które kupuje się niezależnie. Ten stan rzeczy się zmienił. Małe i średnie firmy coraz częściej widzą je jako zintegrowane komponenty wplecione w proces cyfrowej transformacji. Ta transformacja może być ogólnie zdefiniowana jako wykorzystanie rozwiązań technologicznych do znacznego przyspieszenia działalności biznesowej.

Partnerem bloga jest firma innovaphone.

Według ekspertów wsparcie cyfrowej transformacji narzędziami do pracy grupowej, mobilnością i chmurą stało się obecnie najwyższym priorytetem dla IT w małych i średnich firmach. Na szerszą skalę MŚP zaczęły wkraczać na ścieżki cyfrowej transformacji w 2016 r., ale wtedy brakowało im wiedzy i pomysłów, w jakich kierunkach podążać. Obecnie te firmy zaczynają wyraźnie postrzegać, że cyfryzacja staje się bardzo ważnym elementem zdobywania przewagi biznesowej.

Nie ma wątpliwości, że chmura, mobilność i praca grupowa zmieniają miejsca pracy i sposoby, w jakie pracują ludzie. Dane, usługi i aplikacje mogą być dostarczane do dowolnego miejsca i do bardzo różnych urządzeń. Silniejsza integracja tych technologii przynosi nowe możliwości wprowadzania innowacji, ulepszania procesów i interakcji z klientami.

Integracja i wsparcie dla procesów
Dla wielu firm rozwiązanie UC to pierwszy logiczny krok, aby rozpocząć cyfrową transformację. Oprócz integracji kanałów komunikacji głosowej, wideo i tekstowej, elastyczna platforma UC, np. oferowana przez innovaphone, umożliwia także szerszą integrację aplikacji biznesowych. Jeśli spojrzy się na system UC właśnie jak na kompletne rozwiązanie (komunikacja plus aplikacje), to czasem wiąże się z tym konieczność modernizacji całej infrastruktury komunikacyjnej w firmie. Taki proces może się jednak odbyć łagodnie, etapami, czyli poprzez stopniowe zastępowanie starej infrastruktury nową.

Łącząc firmową komunikację z kluczowymi procesami biznesowymi, można zwiększyć produktywność pracowników, skrócić czas reakcji, zachęcić do współpracy i zwiększyć zadowolenie klientów. Rezultatem jest większa wydajność i większy zwrot z inwestycji (ROI) w rozwiązanie UC.

Dobrym przykładem procesów biznesowych, które mogą zyskać na integracji z UC, są aplikacje CRM. Dzięki temu łatwiejsze staje się wprowadzanie danych i obsługa połączeń. UC może też być zintegrowany z pakietami biurowymi, dzięki czemu użytkownicy nie muszą przerywać pracy, przełączając się między aplikacjami podczas wykonywania swoich zadań.

Kluczowe jest to, że rozwiązania takie jak innovaphone, umożliwiają pracownikom wykonywanie swoich zadań z dowolnej lokalizacji i różnych urządzeń. Mobilność jest bowiem cechą charakterystyczną współczesnego pracownika. Z raportu Global Workplace Analytics wynika, że ​​większość pracowników z listy Fortune 1000 pracuje średnio ponad pół dnia z dala od biurka, a trend ten tylko przyspieszy.

Mobilne, oparte na chmurze i współpracy technologie napędzają cyfrową transformację. Aby dotrzymać kroku tym zmianom, firmy zastanawiają się nad swoją strukturą organizacyjną. UC staje się potężnym narzędziem umożliwiającym pracę mobilną, poprawę wydajność i zwiększenie zadowolenia klientów.

Miesiąc bezpiecznej i szybkiej komunikacji

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ