Mobilni pracownicy, a komunikacja VoIP

0

Firmy coraz częściej rezygnują z tradycyjnej telefonii na rzecz komunikacji opartej o sieci IP. Wiążą się z tym istotne zmiany w infrastrukturze, które umożliwiają firmom integrację nowoczesnych systemów komunikacyjnych VoIP z oprogramowaniem biznesowym. To z kolei otwiera nowe możliwości pracy, szczególnie mobilnej. Możliwa staje się elastyczna komunikacja z dowolnego miejsca i przy użyciu różnych urządzeń.

Partnerem bloga jest firma innovaphone.

Obecnie zespoły sprzedaży czy wsparcia technicznego mogą zarządzać i automatyzować połączenia, rejestrować czasy połączeń, a nawet zapisywać treści rozmów w systemach CRM czy innych aplikacjach Co jednak zmiany w systemach komunikacyjnych oznaczają dla osób pracujących poza biurem?

Mobilność
W latach 80-tych i 90-tych pierwszymi użytkownikami ciężkich i drogich samochodowych instalacji telefonicznych byli terenowi przedstawiciele firm. Kiedy bowiem pracownik jest w terenie, możliwość połączenia się z siedzibą firmy jest bardzo ważna. Kiedy dzisiaj firmy masowo korzystają już z komunikacji VoIP, mobilni pracownicy mogą korzystać z zupełnie nowego zestawu technologii. Potrzebny jest wyłącznie sygnał sieci bezprzewodowej, aby zapewnić każdy rodzaj komunikacji potrzebny do wykonania służbowych zadań. Ponadto systemy UC (Unified Communication), np. firmy innovaphone, oferują tzw. funkcję dostępności pod jednym numerem. Umożliwia ona kontaktowanie się z użytkownikiem mobilnym przy użyciu jednego numeru niezależnie od tego, z jakiego urządzenia komunikacyjnego w danej chwili on korzysta. Dodatkowo system UC podaje informacje o dostępności poszczególnych użytkowników, więc wiadomo, czy dana osobie jest w określonej chwili osiągalna.

Uniwersalny numer telefonu
Wiele hostowanych usług komunikacji IP to rozwiązania chmurowe. W pierwszej kolejności użytkownik łączy się ze współdzielonym, zdalnym serwerem, który następnie nawiązuje połączenie z docelowym urządzeniem. W ten sposób można wyeliminować różne niedogodności związane z kartami SIM. Przykładowo, jej utrata nie oznacza, że użytkownik utraci również wszystkie kontakty. Zamiast tego wystarczy znać swój login, do którego przypisany jest numer telefoniczny (a nie, jak dotychczas do urządzenia). To oznacza, że nawet podczas korzystania z pożyczonego urządzenia użytkownik może mieć dostęp do wszystkich swoich danych, które są przechowywane w chmurze lub w serwerze systemu UC.

Wsparcie SaaS
Firmy telefoniczne cieszą się złą sławą z powodu nie najlepszej jakości obsługi klienta poprzez call center. Hostowane systemy VoIP to rozwiązania działające w chmurze publicznej, a systemy UC korzystają z lokalnej infrastruktury firmowej. Oznacza to, że jeśli wystąpią problemy z wydajnością czy związane z obsługą numeru telefonu, pomoc techniczna będzie prawie natychmiast dostępna, aby rozwiązać problem i umożliwić użytkownikowi powrót do codziennych zajęć.

Obsługa dowolnych urządzeń
Osoby przyzwyczajone do swoich ulubionych modeli smartfonów nie muszą się obawiać. Systemy UC mogą współpracować z dowolnym urządzeniem od smartfonów począwszy, na komputerach stacjonarnych skończywszy. Niezależnie od tego, czy pracuje się na telefonie, tablecie, laptopie, czy na jakimś specjalnym urządzeniu, można z jego użyciem korzystać z telefonii VoIP czy innych kanałów komunikacji. Ponadto system UC może być zintegrowany z aplikacją CRM czy inną. Jeśli wdrożony w firmie system UC obsługuje technologię WebRTC (tak jest, np. w przypadku rozwiązania firmy innovaphone), wystarczy dowolne urządzenia z przeglądarką internetową, aby korzystać z komunikacji VoIP.

Jeśli firma jest na etapie wdrażania systemu UC, warto poświęcić trochę czasu na poznanie nowej infrastruktury, zanim zaczną z niej korzystać pracownicy mobilni. Pracownikom terenowym systemu UC przyniesie wiele korzyści, ale do każdej, dużej zmiany trzeba się przyzwyczaić. W przypadku hostowanych systemów VoIP mamy do czynienia z kompletną infrastrukturę komunikacyjną, która jest wolna od ograniczeń telefonii komórkowej i kart SIM. Po prawidłowym wdrożeniu znacznemu uproszczeniu i usprawnieniu ulegnie komunikacja.

Miesiąc bezpiecznej i szybkiej komunikacji

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ