EMC liderem sprzedaży pamięci masowych w Polsce

0

Firma IDC przygotowała raport „Kto został liderem sprzedaży dyskowych pamięci masowych w Polsce w 2013 roku?”, podsumowujący rynek pamięci masowych w Polsce w 2013 roku.

Wartość rynku pamięci masowych w Polsce w 2013 roku wyniosła 128 milionów USD, co oznacza 4,2 procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Producenci sprzedali łącznie 88,6 petabajtów powierzchni dyskowej – o 10,4% więcej niż w 2012 roku. W 2013 roku sprzedanych zostało w Polsce blisko 6400 macierzy dyskowych. Liderem rynku jest firma EMC z udziałem blisko 30 procent. Do sukcesu EMC przyczyniła się szybko rosnąca sprzedaż rozwiązań klasy midrange (przedział od 25000 do 250000 dolarów) -wzrost o ponad 60% w porównaniu z rokiem poprzednim. EMC zanotowało dwucyfrowy wzrost i znacznie powiększyło udział w sprzedaży, przede wszystkim dzięki szybkiemu wzrostowi sprzedaży rozwiązań klasy średniej. – Na sukces EMC miały również wpływ ubiegłoroczne premiery: rodziny zunifikowanych systemów pamięci masowej VNX oraz zbudowanych od podstaw w oparciu o technologię Flash macierzy XtremIO. EMC daje klientom również możliwość uzyskania wymiernych korzyści z modelu chmury hybrydowej, która łączy w sobie elastyczność, prostotę użytkowania i koszty chmury publicznej z możliwościami zarządzania i poziomem bezpieczeństwa chmury prywatnej – dodaje Adam Wojtkowski, dyrektor generalny EMC Poland. Zdaniem Jarosława Smulskiego z IDC Poland, wzmocnienie kanału, zróżnicowane portfolio i bardzo silna pozycja także w segmencie rozwiązań enterprise to potencjał EMC, aby zostać numerem jeden polskiego rynku również w 2014 roku,

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ