IBM wprowadza nowe narzędzie analityczne – Watson Analytics

0

W trakcie drugiej edycji, największej konferencji biznesowej IBM BusinessConnect 2014, firma IBM zapowiedziała uruchomienie bezpłatnego dostępu do narzędzia analitycznego Watson Analytics. IBM Watson Analytics to pierwsze tego typu rozwiązanie dostępne na tak szeroką skalę.

IBM Watson Analytics jest narzędziem wykorzystującym możliwości superkomputera IBM Watson,
w tym przede wszystkim przetwarzanie języka naturalnego jednocześnie będąc udostępnianym
w modelu chmury obliczeniowej. Po raz pierwszy dostęp do zaawansowanych funkcjonalności analitycznych nie wymaga od użytkowników posiadania wysokiej wiedzy technicznej. Z narzędzia IBM Watson Analytics w firmach korzystać mogą osoby pracujące w działach marketingu, sprzedaży, finansów czy HR.

„Do 2020 roku będzie cztery razy więcej danych cyfrowych niż wszystkich ziarenek piasku na ziemi.
Obecnie również 80 procent danych na świecie jest nieustrukturyzowanych, co stanowi duże wyzwanie” – powiedział Aleš Bartůněk, Dyrektor Generalny, IBM Polska i Kraje Bałtyckie. „Rozwiązanie Watson Analytics zostało zaprojektowane z myślą o jak najszerszej grupie odbiorców
i ułatwieniu podejmowania szybkich decyzji biznesowych” – dodaje.

Watson Analytics to zestaw narzędzi do analizy predykcyjnej i wizualnej dla firm. Oferuje pełen zakres usług analizy self-service, w tym możliwość korzystania z łatwego w obsłudze dostępu do danych, ich filtrowania oraz przechowywania. Oprogramowanie automatyzuje kolejne etapy procesu – przygotowanie informacji, ich analizę predykcyjną czy tworzenie narracji wizualnej. Wszystkie te opcje ułatwią specjalistom z obszaru marketingu, sprzedaży, finansów oraz HR proces gromadzenia
i przygotowania danych w bardziej zaawansowanej formie niż za pomocą prostego arkusza kalkulacyjnego.

Oprogramowanie ułatwia proces wyciągania wniosków, a dostęp do wyników analizy można uzyskać za pomocą komputera, smartfona czy innego urządzenia. Watson Analytics wykorzystuje przetwarzanie języka naturalnego, co znacznie ułatwia formułowanie zapytań. Co ważne, dostęp do aplikacji jest możliwy przez platformę IBM Cloud Marketplace, a w przyszłości będą mogli z niego korzystać developerzy za pośrednictwem IBM Bluemix.

Niektóre funkcjonalności oprogramowania zostaną już udostępnione zainteresowanym użytkownikom na 30-dniowe testy beta lub w wersji freemium jeszcze w tym roku.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę: ibm.com/watsonanalytics.

Więcej o IBM:
http://www.ibm.com/pl/pl/

PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ